20 augusti 2012

I love you


Idag har Sammy och jag hängt ihop i 10 år. 
Tänka sig, det är en lång tid! Ord räcker inte till för att beskriva mina känslor för denna ponny. Vi är en och samma och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom.

Jag fick Sammy året jag skulle fylla 12 år. Jag hade då sedan jag var 5 år gammal sparat varenda veckopeng för att en dag kunna köpa en egen häst. När detta blev verklighet hade jag sparat ihop drygt 10 000 :- och gav varenda krona till mamma och pappa för att bidra så mycket jag kunde.

Vi har gått igenom det mesta tillsammans och haft både motgångar och framgångar, det värsta var när han blev sparkad så illa att ytliga böjsenan i ett bakben gick rakt av. Vi visste inte om han någonsin skulle gå att rida på igen, men med mycket tålamod och kärlek klarade vi oss igenom det.
Vi har tävlat framgångsrikt och blivit distriktsmästare i dressyr och även gjort väpnarprovet, men framförallt har vi alltid kul ihop, oavsett vad vi gör.

Sammy kommer att stanna hos mig hela hans liv, han är den finaste jag vet och det talar jag om för honom vareviga dag och har gjort det de senaste 10 åren.

Jag älskar dig!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar