1 december 2013

Hjälpsamma hästar

Förra fredagen fick min rygg nog av mitt sneda bäcken och valde att protestera högljutt. Jag stod ut till tisdagen men ringde då till kiropraktorn och fick en akuttid. Att mitt bäcken, mina axlar och min nacke är roterade har jag vetat länge men nu gick det inte att ignorera längre. Jag blev noggrant undersökt på både traditionellt vis och med bl.a. elektroder på ryggen som mätte koordinationen. Intressant! Man kom också fram till att jag har sämre känsel och reflexer i min högra sida, pg.a. rotationen.

Jag ska nu gå till kiropraktorn två gånger i veckan fram till jul och sedan en gång i veckan ytterligare en månad innan vi kan glesa ut besöken. Detta kompletterar jag med sjukgymnastik som påminner väldigt mycket om AR fast för människa. Det är fokus på att jag ska hitta min naturliga tyngdpunkt, balans och hållning till en början. Även om det är riktigt jobbigt just nu med mer eller mindre ständig smärta så känns det som att jag är på rätt spår och jag hoppas att jag är  betydligt mer balanserad och stabil (åtminstone fysiskt, hehe) om ett par månader!

Hur som helst så är det tur att mina hästar är så underbart snälla när ryggen värker. När ingen kan hjälpa mig med hovarna löser jag det helt enkelt med en pall! Här är Exito idag när jag skulle fixa hovarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar