30 november 2011

Födelsedag och mycket att stå i

Den senaste tiden har det varit full rulle här hemma, förra veckan höll vi på och målade och tapetserade för fullt, det var vardagsrummet som fick sig en renovering. Det blev riktigt fint! En ny, fin soffa hittade vi också, bara platt-teven som saknas nu ;)
I helgen har det varit födelsedagsfirande både lördag och söndag, då jag fyllde 21 i söndags. Jag fick bland annat nya hovknivar av mamma och pappa, och de har jag redan hunnit använda på både Diablo och Melissa. (Kanske hade mamma en baktanke när hon köpte dem..?)

Jag kom ganska nyss in efter en förmiddag i stallet, jag red Sammy på banan, han var kanonduktig! Galoppombytena går bättre och bättre nu, han förstår vad det går ut på och byter rent. Dock kommer det fortfarande en repa bocksprång och en massa steg i spansk skritt efteråt ibland, men jag tolkar det som att han tycker det är roligt! Vi har börjat känna lite på galoppiruetter också och han förstår vad det handlar om, men har inte riktigt styrkan ännu, men det kommer!
Nu ska jag hänga tvätt och göra mig iordning för ett kvällspass på jobbet, vi hörs!

Jag hade då inte tackat nej till det här vädret istället för kallt och blåsigt.
Snön och minusgraderna lyser dock med sin frånvaro hos oss,
förra året var det meterhöga snödrivor vid den här tiden.

2 kommentarer:

  1. Såg din kommentar på dressyrmupparnas blogg. Vad är det för något du menar med att skicka in manprov o.s.v? min häst har något problem som jag försöker reda ut men vet inte hur..Hör av dej! :) mvh Emma

    SvaraRadera
  2. Hej! :D
    Har du lust att gästblogga på våran blogg och få besökare?

    Ta då en kik här: http://ponnygalnaa.blogg.se/2011/december/lucka-3-tavling.html#comment

    SvaraRadera