11 juni 2012

Lyckad uppvisning

Igår åkte vi till VRF:s jubileumsdag för att ha en uppvisning i Akademisk Ridkonst. Jag började med att visa lite arbete vid hand innan mamma höll en liten lektion för mig och Yvonne varpå vi hade en liten uppvisning till musik. Uppvisningen gick bra med tanke på att vi bara tränat ihop en gång!
Sammy fick visa upp lite terre á terre, några språng blev riktigt bra! På slutet visade vi spansk skritt båda två, Sammy gjorde det jättefint innan jag gav kommandot, men sen tyckte han att han var klar och kunde bara med vänster fram. Knäpponny, haha!

Gammal bild på mig och Sammy. Här kunde han minsann med höger! ;)
Jag var supernervös innan men är nöjd med vår insats i efterhand. Jag tror att det var uppskattat och det var ganska många som tittade.
Sammy kändes otroligt lyhörd och mjuk igår och han trivs så bra inne i ridhus, det är hans favoritunderlag!

Ing-Marie fotade en massa på kursen och skulle skicka bilderna så fort hon hade tid, men jag såg att det var fler som fotade, om någon har bilder får ni hemskt gärna skicka dem till maja.lindh@gmail.com

Idag har Sammy en välförtjänt vilodag, men jag ska verka Melissa och rida, longera eller bara leka med Diablo på banan.
Ikväll kommer Ingela Adolfsson och behandlar mammas hästar, så jag tänkte vara med och titta och se om det kan vara något för Sammy också. Ingela är mycket inne på Eddy Bloms linje vad jag förstår, och det passar ju oss kanon då vi tar mycket hjälp utav Eddy.

1 kommentar: