1 juni 2012

Ruskväder

Usch vilket väder vi fick istället för sommar och sol. Ett riktigt nerbyte måste jag säga!
Jag har precis ätit lunch och ska gå ut till hästarna som jag tog in för ett tag sedan för att de skulle få torka upp lite. Jag tänkte på att verka Sammy nu när hovarna har utsatts för en massa vatten och blir mer lättjobbade.

Jag har glömt att berätta att jag och Sammy ska vara med på en uppvisning på VRF-dagen på Vikbolandets Ryttarförening söndag den 10 juni. Det ska bli superkul och bra reklam för Akademisk Ridkonst och Bråvikens Akademiska Ridkonstsällskap som jag är med i.
Kom och titta! Mer info om detta hittar ni HÄR.
Det blir jag och Sammy, samt Yvonne och hennes Boldo som ska visa upp oss. Frida och Titan skulle ha varit med också men Titan har oturligt nog fått en hovböld, mycket tråkigt!
Jag har fortfarande inte riktigt bestämt vad jag ska ha på mig på uppvisningen, jag har ju min fina ridklänning, men jag hade tänkt att visa arbete vid hand först, och då kommer jag garanterat snubbla på klänningen. Jag skulle vilja ha en skjorta med en fin mönstrad väst över, men vet inte om jag hinner sy en tills dess. Vet ni var man kan köpa fina västar?

Nu är det dags att gå dra på sig regnkläderna och gå ut till pållarna så de får komma ut igen sen!

Jag kan inte se mig mätt på denna bilden, jag är så stolt över min fina ponny!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har! Och fin ponny! Var har du köpt det tjusiga pannbandet som han har på förstasidan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja han är min ögonsten.
      Pannbandet kommer från GlenGordon och finns på de flesta ridsportbutiker :)

      Radera