6 juli 2013

Hästträffen 2013

I tisdags var jag och mamma hemliga gäster på Hästträffen i Linköping. Mamma föreläste om Akademisk Ridkonst samt höll en lektion med Alexandra, arrangören av träffen. Sedan visade jag upp Sammy och hur det kan se ut när man kommit en bit inom denna ridkonst. Sedan bjöds det på lunch som efterföljdes av en föreläsning och demonstration av hästmassage, även denna av mamma. Det var en mycket trevlig dag med härliga och nyfikna tjejer. Vissa kände till AR sedan tidigare men för somliga var det helt nytt. Jag upplever att alla var öppna och intresserade och ställde mycket frågor om både ridning och hovar, riktigt roligt! Här kommer lite bilder från träffen, fotograf är Sara Karlsson.
Först red Alexandra en lektion på Embla


Sammy visade spansk skritt



Jag fick sedan frågan om jag kunde rida Sammy i halsring, något jag inte gjort på ca tre år men det gick helt okej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar