1 april 2010

April april..

Jag är så enormt lättlurad, Pontus ringde i morse när jag jobbade i stallet och lät helt förstörd när han berättade att hans rektor hade slängt ut honom från skolan. Då rektorn är lite märklig så gick jag på det direkt och var på väg att sätta mig i bilen för att åka och skälla ut rektorn, precis när Pontus säger "kommer du ihåg vad det är för datum idag?". Ha ha. Jättekul.
Jag går verkligen på allt! Är ni likadana?

Lite uppdatering på hästfronten;
Sammy vilar igen/fortfarande. Svullnaden har gått ner väsentligt med massage, men vill inte försvinna helt. Så Equiteraput Linda Söderberg kommer ut nästa vecka, ska bli jätteskönt! Därför har det inte blivit någon ridning, men desto mer lek och träning från marken. Häromdagen kunde jag för allra första gången leka med Sammy i trav! Tidigare har han bara stannat och blivit rädd och inåtvänd när jag försökt springa löst med honom, men nu sprang han verkligen och busade med mig. Det är ett jättestort framsteg för oss, för mig visar det att han vågar öppna sig för mig mer. Härligt!

Diablo går kanonbra just nu. Han hade en liten växtperiod nyligen, och kom ur den och hade verkligen växt även psykiskt! Ridningen är så rolig, han är så himla samarbetsvillig den hästen. Galoppfattningarna sitter för det mesta helt perfekt, och han har så himla lätt för samling!

Melissa är pigg och glad. Mamma berättade att de då och då får till några steg i passage!

Imorgon är det kurs på Ökna, ses vi där?
Men nu står stallet på schemat igen. Pontus och jag åker och bygger upp lite hinder och..(trumvirvel) hoppar med Diablo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar