9 april 2013

Lyckad kvällsträning!

Det blev en riktigt lyckad kväll med fint väder och duktiga hästar här hemma på vår kvällsträning idag. Jag var orolig  att ingen skulle dyka upp eftersom det inte krävdes någon föranmälan, men det hade jag inte behövt vara. Det dök upp mellan 15 och 20 personer och det var över förväntan!

Jag började visa Exito som arbetades för femte gången idag och han var riktigt duktig. Han är så otroligt intelligent och arbetsvillig och utvecklas för varje dag, trots att vi jobbat så få gånger. Jag började med att visa ställning, böjning och framåt-nedåt i stillastående och sedan longering i skritt och trav vilket Exito skötte galant! Sedan gick vi ut till spåret och fortsatte med att hämta fram inner höft och befästa den hjälpen, idag fick jag även några steg framåt i sluta. När jag kunde hämta inner höft gav jag en öppnahjälp och bad honom gå i öppna med inner höft fortsatt fram. Han förstår dessa hjälper bättre för var dag även om det är väldigt lockande att äta på mig som är inom tuggavstånd.. Nu ska vi leka med lite annat ett par dagar innan vi fortsätter med träningen.

Sammy visade jag uppsuttet och eftersom jag inte ridit på banan sedan innan vi åkte till Hällekis blev det mycket lösgörande arbete i ett bra tempo framåt. Detta varvade jag med skolor i alla gångarter och även halva steg och terre á terre. Där hade han massor av energi och styrka och tyckte det var riktigt roligt att få visa upp sig och arbeta ordentligt igen.

Tusen tack till alla som kom och gjorde kvällen så lyckad, jag hoppas vi ses nästa gång igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar