1 april 2013

På plats i Hällekis

Igår styrde vi mot Hällekis Säteri för en veckas träning för Christofer Dahlgren. Eller ja, mamma har med sig Diablo och ska rida och jag agerar hästskötare och lär mig genom att titta, lyssna och fråga. Mamma red första passet idag och det gick riktigt bra, det var stor skillnad sedan sist tyckte Christofer.

Sedan diskuterade vi arbete från marken och jag fick många bra tips med mig till både Sammy och Exito, som jag precis börjat jobba lite med. Jag kommer att tänka om lite i hans träning, det ska bli mycket spännande att prova när vi kommer hem. Ni glömmer väl inte kvällsträningen nästa tisdag där vi visar upp unghästens första arbete med Exito? Vi kommer även att visa träning med Sammy och Diablo.  Mer info om det hittar ni HÄR

På bilden ser ni en av gårdens mikrogrisar,  de är makalöst söta och roliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar