2 februari 2010

Äntligen ridhus

Idag var vi iväg till Öknas ridhus där mamma skulle hålla ridlektioner. Jag passade på att åka med Sammy när vi ändå skulle dit.
Det gick helt fantastiskt att rida idag! Sammy blir bara mer och mer harmonisk hela tiden.
Efter att jag ridit mitt pass satte jag mig i ett hörn med ponnyn bredvid mig och kollade på de andra som skulle rida. När de var klara kunde jag inte låta bli att testa lösridning i ridhuset, så jag knöt grimskaftet runt halsen och hoppade upp. Och är min ponny fantastisk eller vad? Han gick som en gud! (och det betyder mycket för att komma från mig som mer eller mindre är ateist..) Vi gjorde korrekta öppnor i både skritt och trav och han travade på som aldrig förr! Jag provade att rygga med bara sitsen för första gången också, och han fattade direkt såklart, jag bara viftade lite med fötterna..
Han är så underbar och gör så mycket för mig att jag nästan går sönder.

Jag älskar dig mer än livet ponnyskrutt

1 kommentar:

  1. Härligt att höra Maja! Visst är det underbart med de vackra djuren som ställer upp i ur och skur. Vi var insnöade här på vår gård idag så jag kunde inte jobba.. Har ägnat hela dagen åt att skotta snö, även från taken för de rasar väl ihop annars. Hästar är dock bra, de går fram överallt. Så jag och Canela tog en tur i skogen, klättring och galopp. Pulsa i snö. Sedan travade vi en bit på vägen och hon var hur lugn som helst trots att jag vet att det kokar över av energi hos henne nu. Ser nästan hur det ryker ur öronen men ändå lyssnade hon på mig hela tiden! Härliga hästar!
    Ha det fint!

    SvaraRadera