22 juni 2010

Dagen

Idag har jag äntligen haft en riktigt hästig dag igen. Varit i stallet drygt åtta timmar och hunnit med att; rida tre hästar, verka en häst, hålla en lektion och mocka boxar, gosa hästar och putsa utrustning.
Första ridpasset på utbildningshästen idag, gick riktigt bra! I början var hans uppmärksamhet överallt utom på mig, men efter bara en kort stund lyssnade han riktigt fint och var stundtals även helt avslappnad .
Diablo fick följa med ut på en runda med tant-hästarna Melissa, Elona och Druvan. Han har haft sommarlov ett tag nu och det märks. Tjockis!
Sammy tog jag bara på halsringen och gick till banan. Efter en liten stund gick det fin fint! Han hittade en fin framåt-nedåt form men hade lite svårare för samlingen idag. Efter en stund släpade mamma fram ett litet hinder som vi skuttade över. Rooligt sa både Sammy och jag!
Här kommer lite bilder från ridpasset på Sammyboy;

Lite samlings-tänk på bilden ovan
Framåt - nedåt
Spansk skrittMer spansk skrittHoppla!

4 kommentarer:

  1. Hej, super fin blogg! jag har en blogg om problem hästar,frihetsdressyr & horsemanship, och jag håller på med en ny fin header, skulle jag kunna få använda en bild till min header? hade varit super snällt! :)kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det går bra om du skriver var bilden kommer ifrån :-)

      Radera