21 juni 2010

På gång

Nu händer det grejer vill jag lova. Vi har nämligen gått och skaffat en gård! Jag och Pontus håller på att flytta ut till vårat hus för fullt, och mamma och pappa kommer att flytta till sitt när deras nuvarande hus blivit sålt. Hästarna flyttar vi dit i slutet av sommaren troligen, då det ska stängslas hagar och byggas stall innan. Det är så otroligt spännande och roligt, och det är verkligen ett steg i rätt riktning för oss allihop!
Idag kom även min första utbildningshäst. Idag gick jag bara ner på banan i grimma och jobbade lite från marken på att få honom att fästa sin uppmärksamhet på mig. Det gick riktigt bra trots att han hade otroligt mycket att titta på och många hästar att hälsa på. Alla ston är redan kära i den lilla (stora) charmören.

Stora huset på gården

7 kommentarer:

  1. Gud va roligt!
    Kommer ni fortsätta med lösdrift eller blir det stall?

    SvaraRadera
  2. Anonym:
    Ja, alldeles underbart!
    Självklart fortsätter vi med lösdrift, stall är inget alternativ när man en gång släppt ut hästarna ;)

    SvaraRadera
  3. Härligt! Roligt att kunna ha sitt eget såklart. Jag kommer och hälsar på med Canela till hösten. Skulle ju kommit till flättna nu i Juli som jag sa till dig men tråkiga omständigheter har gjort att det inte går, vilket är supertråkigt. Men jag hoppas på att bli peppad snart igen, det är lite häststillestånd och jag är mest trött och lite ledsen. Hoppas glöden återfinner sig snarast och att min älskade lilla häst blir bra igen. Kram!

    SvaraRadera
  4. Karin:
    Ja det ska verkligen bli jättekul!
    Vad har hänt med lilla hästen då? :( Kram

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att ni har köpt en gård!!!
    Var ligger den?

    Annika Erixon

    SvaraRadera
  6. Annika:
    Ja visst är det?!!
    Den ligger i Jönåker, precis vid golfbanan:) (så pappa är också väldigt nöjd ;) )

    SvaraRadera
  7. Grattis, till både studenten och gården!
    Blir det hästar på heltid för dig nu?
    Läste också att du börjat lite med Parelli, va roligt! Erika Furberg (2* Parelli intruktör ) är hos oss (Stavsjö) och sedan Tväggestad 4-5 Juli. Hör av dig ifall du är intresserad av att komma och kolla.
    Lycka till med allt!

    /Joanna

    SvaraRadera