15 juni 2010

Tävling

Hej igen!
Nu var det längesen, men nu är all studentyra och stress över. Tävlingen på Bullersta den 5/6 gick super, vi fick 68,33 % och blev 4:e-placerade av 40 starter, bara två poäng från vinnaren! Riktigt roligt att hävda sig så bra bland alla storhästar. Vi fick ett fint schabrak i hederspris (som dock är i storlek full, nackdelen med att tävla ponny bland storhästar, inga priser passar ;) ) Men Diablo klädde utmärkt i Sammys pris!

Senaste tiden har pållarna haft lite sommarlov, det är inte lite som ska fixas inför en student plus bal vill jag lova! Men nu sätter vi igång igen, och nästa vecka kommer min första utbildningshäst, riktigt kul!
Lite reklam: Jag kommer så smått nu att börja ta emot hästar och elever för utbildning, och även utöka med fler ridelever. Så är du intresserad är det bara att höra av sig på min mail: maja.lindh@gmail.com

När hästarna tagit det lugnt har jag, när jag haft tid att rida mestadels ridit Sammy barbacka med halsring, vilket går riktigt bra nu! Jag kan forma honom runt mina sittben och både påverka formen framåt-nedåt samt uppåt i samling.
Vi var även modiga häromdagen och hoppade hela 70 cm med bara halsring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar