11 april 2012

Det är mycket nu!

Ja just nu händer det mycket!
WE-kursen i måndags gick toppen, Sammy var så himla duktig och det var superkul!
Jag ska äntligen köpa en sadel som passar min ponnyskrutt, en Star-Trekk Espaniola blir det till slut. Jag har fått låna en av min vän Karin som varit supersnäll och lånat ut sin en lite längre tid så att jag verkligen skulle hinna känna om det var något som passade Sammy, och han gav den med beröm godkänt! Han har aldrig gått så bra i en sadel så jag hittade en på hästnet som kommer till oss någon gång nästa vecka.

Smakprov från kursen. Jag och Sammy öppnar en grind.

Nästa vecka ska jag och mamma iväg på hästäventyr. Bent håller kurs hos Christoffer Dahlgren nästa helg så vi åker till honom på onsdag nästa vecka och tränar för Christoffer först, och så blir det Bentkurs till helgen. Jag följer "bara" med som hästskötare, men jag kommer suga i mig kunskap som en svamp vill jag lova!

Idag har jag också skrivit på avtal för ett sommarjobb och jag kommer att jobba på ett korttidsboende för personer med asperger och autism i sommar, det ska bli så spännande!
Jag håller ju på att utbilda mig till undersköterska och vill prova på så många områden inom vården som möjligt under utbildningens gång. Tidigare har jag jobbat inom äldrevården och till hösten ska jag göra praktik på sjukhuset, det är så roligt!

Ett till smakprov. Jag och Sammy rejsar med lansen!

Fler bilder kommer i ett separat inlägg senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar