5 oktober 2013

Nya tider

Det händer så mycket i mitt och hästarnas liv att jag inte hinner med att uppdatera er om läget! I maj blev jag ju färdig undersköterska och i mitten av augusti började jag på ett nytt jobb. Jag jobbar nu heltid som vårdare åt en kille med autism och ADHD, där gäller det att tänka pedagogiskt vill jag lova och min specialpedagogiska inriktning på utbildningen kommer väl till användning. Jag jobbar heltid men alla pass är dygnspass, vilket innebär att jag bara jobbar sju dygn i månaden. Perfekt för mig som velat utöka hästverksamheten lite, och nya elever trillar in lite nu och då.

För hästarnas del har det faktum att deras matte äntligen börjat få månadslön istället för CSN och timlön inneburit behandlingar och nya saker som jag suktat efter länge. Alger och diverse örtkurer beställde jag med en gång och sedan i augusti har Sammy varit hos tandläkaren, fått en bioresonansanalys med LIFE-system, en behandling med LIFE-system och behandling av equiterapeut. Han har också fått ett nytt stångbett och en Grandeurpad är beställd. Exito har fått lite nya täcken eftersom han växt sedan i vintras. Jag ska också beställa ett cavemore (kombination kapson/hackamoore) till Exito, jag har provat mammas och han går riktigt bra på det! Dock måste jag beställa Bents egna och inte det från kapson, då min lilla lus gärna äter på hackamooreskänklarna som hamnar precis i mungipan, men Bent har tänkt på detta och vinklat skänklarna bakåt. Deras matte har också fått en del nya ridkläder. Det känns underbart att äntligen kunna unna mig själv och hästarna dessa saker!

Resultaten av Sammys behandlingar har varit bra. Han var jättefin i munnen som vanligt, där hade de inget att anmärka på. På LIFE-analysen får man reda på de flesta obalanser i hästens kropp, både fysiska och psykiska, och de flesta saker var sådant jag redan känt på mig eftersom jag känner Sammy så väl. Det var inga större saker men med hjälp av behandling med samma system och av Linda, vår fantastiskt duktiga equiterapeut, är Sammy fortsatt pigg och fräsch!

Mina hjärtan i somras

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar