21 mars 2010

Hästpojkvänner

Med det menar jag inte att ha en häst till pojkvän, utan de pojkvänner som hjälper till i stallet. Hur underbara är de inte?! Min fina sambo hjälper till att hämta hö varje gång det behövs, han hjälper mig att mocka i hagen, han gör iordning höpåsarna, borstar hästar och till och med hoppar upp på en häst och rider ut med mig!

Att ge sig in i ett förhållande med en hästtjej är inte riktigt som andra förhållanden. Det följer liksom med några hästar på köpet. Jag vill bara tacka min egen och alla andra pojkvänner för att ni står ut (och till och med verkar tycka att det är kul), tack!

Pontus på Melissa och jag på Sammy

3 kommentarer:

  1. Så fina ni är:) Och all snö är ju borta utanför stallet....äntligen vår på Flättna:)

    Har ju också en helt underbar sambo som sliter och släpar för att jag ska kunna ha mina hästar.UNDERBARA dom heöt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Tack :)
    Fast bilden är tyvärr tagen innan snön föll i december, men snön är på god väg bort på Flättna!

    Ja, de är verkligen fantastiska som står ut med våra påhitt ;)

    SvaraRadera
  3. Länge leve de trogna "hästpojkvännerna"! Visst är de underbara. Min Filip får vara med och vara stalledräng när han är hemma från studierna. Allt från att pyssla med hästarna, mocka, "bygga" hinder och klätterbackar i skogen, såga ner träd och sätta stängsel. Sedan får jag upp honom på hästryggen i mellanåt. Som sagt är det inte alltid lätt att vara pojkvänn och konkurrera om uppmärksamhet hos en hästälskande tjej.

    SvaraRadera