14 mars 2010

Vårväder

Ja, nu känns det som att våren är på väg med stormsteg! Solen skiner varje dag, och allt börjar redan kännas lite lättare.
Men inte ska det vara lätt länge inte..
Jag har märkt att Sammy varit lite svårare att få helt eftergiven i högersidan senaste veckan, och igår såg jag en liten svullnad på/vid sidan av ryggraden nästan ända bak vid svansen. Han gick även och lyfte sin svans litegrann hela tiden, även när han stod stilla. Jag blev såklart sjukligt orolig och fick inte tag på mamma förrän jag kom hem. Hon lugnade mig och sa att hon skulle känna på det idag (min mamma är hästmassör). Sagt och gjort så klämde och kände hon på Sammy idag, och kunde konstatera att han var ordentligt hård i muskeln där omkring. Troligen är det bara någon liten sträckning såhär i halkan och jag ska massera i ett par dagar. Om det inte hjälper så ringer vi ut equiterapeuten.

Usch, jag blir så himla orolig för minsta sak som händer med hästarna, är ni likadana?

Jag och Sammy blänger på något

Sammy får vila nu tills detta är borta, så jag har ridit Diablo både igår och idag. Han är riktigt duktig lillkillen! Han vill gärna bralla en del när man ska fatta galopp, men igår gjorde han kanonfina fattningar, och man märker att han verkligen vill arbeta. Så härligt med en så entusiastisk häst!

Sammy och jag i hagen idag

Mamma, Melissa och Diablo

Diablo tyckte det var bäst att kolla om pappa hade något i fickan

Diablo och jag blundar i den härliga solen

4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Jag är precis som du. Oroar mig och håller på. Sammy blir nog bra snart ska du se.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Så härligt att se hästarna stå och njuta i solen tycker jag. Nu har mina börjat fälla ganska mycket. Igår masserade jag Canela som har varit lite allmänt stel nu med isen som är överallt. Dessutom har de bara sina upptrampade stigar att gå på och rör sig inte så mycket i hagen vilket jag tror också bidrar. Jag var dock inte så smart för när jag masserade hade jag en fleecetröja på mig och efteråt såg jag ut som en liten hårig nallebjörn.

    Precis som du säger blir man lätt orolig, antagligen för att man känner ett ansvar för sina små hästar. Själv blir jag också nervös att jag ska göra något som inte är bra.

    Längtar tills våren värmer bort all is som är hos oss nu. Alla vägar är isgator och det ger jag mig definitivt inte ut på och där det inte är väg är det fortfarande för djup och hård skarsnö som inte går att rida eller göra något i.

    SvaraRadera
  3. Vad använder ni för equiterapeut? Våran har slutat :(

    Hoppas det ordnar sig med Sammy :)

    Joanna

    SvaraRadera
  4. Joanna;
    Vi ska ta ut Linda Söderberg om det behövs, hon är kanonduktig och noggrann! :)

    Sammy mår bättre och bättre, men det går segt. Verkar vara något muskulärt då massagen hjälpt. Skulle gissa på en rejäl sträckning.

    SvaraRadera