10 augusti 2010

Nu har det hänt..

..vi har äntligen fått internet! Vi har levt utan denna livsnödvändiga sak i 1 månad, 2 veckor och 4 dagar. Dock tycker jag att man anpassade sig ganska fort, och det finns alltid något annat att göra, men oj vad skönt det är att ha tillgång till detta igen!

Jag är riktigt peppad på hästfronten just nu; Jag har jobbat Sammy från marken ända sedan vi kom hem från Danmark i mitten av juli, och han har blivit så himla duktig. Han är så lösgjord och fin i alla gångarter och gör skolor i både skritt och trav med mig pustandes bredvid. Även samlingen som var så jobbig ett tag har blivit lättare igen. Snart ska jag väl börja rida igen, barbacka tills vidare, men kommer fortfarande jobba en del från marken, det ger verkligen jättemycket!
Diablo rider jag mycket på en hand nu, med både stång och kapson. Det kan bli trassligt med alla fyra tyglar och manen som flyger i galoppen, men det funkar bra och det är bra träning.

Imorgon och på torsdag ska jag som sagt ha en kurs för några elever, och jag är jättetaggad efter att ha hållit en lektion som gick så himla bra idag!
Lite nya elever ramlar in vartefter också, och det verkar som att jag kommer börja åka ut och hålla lektioner på andra platser än på Flättna i höst. Det känns jättekul, det är ju vad jag vill hålla på med!

Jag återkommer efter kursen imorgon och berättar hur det gått. Jag ska se om någon kan filma när jag arbetar med Sammy snart också, så jag kan lägga upp det här.

Jag och Melissa i Danmark

1 kommentar:

  1. Vad roligt att få läsa mer om dig och hästarna. Det ser jag framemot. Lycka till med kurser och lektioner!

    Annika

    SvaraRadera