9 augusti 2010

Sadel

Snart får vi internet ut till gården, förhoppningsvis imorgon!
Ute på gården har vi gjort en del, vindskyddet är helt klart nu och pappa har rivit det mesta i det som ska bli stall. Om bara några veckor flyttar vi hästarna.

Idag provade jag en Amazonas birgitta sadel på Sammy, och han har aldrig nånsin gått så bra med någon annan sadel! Helt plötsligt kunde han röra sig som han skulle trots att han hade sadel på sig. Nu vet jag vad jag ska köpa när pengarna finns, och det känns jättebra!
Det färdiga vindskyddet

Nu börjar det röra på sig för min del igen också, imorgon ska jag hålla en lektion, onsdag-torsdag ska jag ha kurs för några elever, och nästa vecka kommer en utbildningshäst igen. Det känns jättebra då mitt semestervikariat inom vården tog slut igår.

Ha det fint så hoppas jag att jag får internet, så jag kan komma igång här igen i veckan!

2 kommentarer:

  1. Så härligt att höra att ni börjar komma iordning och vad kul att sadeln kändes bra. Då är det bara till att fortsätta spara då=)

    Vindskyddet ser superfint ut.

    Kommer förhoppingsvis och hälsar på med min Canela i slutet av september/början av oktober. Ska kolla lite på när datum fungerar.

    Ha det gott och lycka till med elever och utbildningshästar!

    SvaraRadera
  2. Jajjemen! Ska få min sadel såld så har jag hälften av vad den nya kostar ;)
    Jag ska hälsa min snickrande pappa att du tycket om vindskyddet.
    Vad kul, skönt att hon mår bättre!

    SvaraRadera