20 oktober 2011

Förkylningstider

Den senaste veckan har jag känt mig ganska risig till och från, men har inte velat bli sjuk då jag precis börjat ett nytt jobb. Så jag har låtit bli att rida och har istället bara jobbat lite från marken, longerat, masserat och myst med Sammy. Igår fick han sig en riktigt skön långmassage, och han bara njöt! Han tuggade och gäspade konstant! Vi har även tränat på att backa när jag vickar på pekfingret framför honom, som Diablo kan, och det går framåt varje dag. Han är så lättlärd min ponny.
På söndag ska jag ha min första kurs här. Fyra av mina elever kommer hit under dagen och rider två lektioner var, jag ser fram emot det och tycker det ska bli jättekul!
Nu har jag ätit klart min lunch, så nu ska jag ut till hästarna. Idag blir det nog ridning då solen skiner och jag känner mig piggare. Efter det vankas kvällsjobb mellan 16 och 22.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar