3 oktober 2011

Fullspäckad helg!

Den här helgen har jag verkligen haft fullt upp. I lördags hade mamma kurs här hemma på gården för första gången. Vi fick kanonfint väder och alla verkade nöjda.
Jag red Sammy båda ridpassen, första ridpasset gick kanon trots att jag red med sadel för första gången på mycket länge, så det var lite ovant. Andra passet var ponnyn jättetrött i skrittarbetet, då vi jobbade med karrén i olika former, men när vi kom till galoppen vaknade han till och vi jobbade lite med galoppombyten, som vi låtit vara ett tag då han en period taggade till så mycket att de inte har känts lönt att jobba med.
Det blev tyvärr inga bilder från kursen då jag bara ville sitta och titta och lyssna istället.

Nu måste jag ut till stallet, jag ska verka en häst, rida Sammy och jobba lite löst med Diablo om jag hinner.

Kurs på Flättna för något år sedan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar