24 oktober 2011

Inbrott och kurs

I helgen hade vi tydligen nattligt besök på gården. Tjuvarna fick med sig vinterdäcken till BMW:n, en minimotorcykel och en motorsåg. Vinterdäcken till min Volvo låg bredvid BMW:ns men de fick ligga kvar, då de nog inte var värda ens en fjärdedel jämfört med de som blev stulna. Jag tycker det är så himla tråkigt att folk inte kan låt andras saker vara, och samtidigt är det väldigt obehagligt att någon varit här, i närheten av oss och hästarna, mitt i natten utan att man märkt det.

Något betydligt roligare som hände i helgen var att jag har kurspremiär här hemma på gården igår. Fyra elever kom hit och red två pass var, ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Det gick kanonbra och alla verkade nöjda och glada när vi var klara. Vi hade riktig tur med vädret då solen sken hela dagen. Jag var lite ringrostig i min undervisning på förmiddagen kände jag, men på eftermiddagen kom jag igång och var riktigt nöjd med min insats!

På kvällen ägnade vi oss åt lite hagfix, jag och Filip stängslade in en jordhög vi har i hagen, då hästarna rullar sig i den precis hela tiden, och det är inte lite leriga de blir vill jag lova! Så från och med nu får de minsann nöja sig med att rulla sig på marken..
Pappa jobbade med avloppet till den blivande sadelkammaren under tiden. Han är så duktig och snäll som fixar så mycket för att vi ska kunna ha hästar här!

Idag är jag förkyld, det kom ikapp mig trots allt. Så min dag består av att ta det lugnt och hålla mig varm och hoppas på att jag mår bra imorgon så jag kan jobba mitt kvällspass. Jag tycker inte om att vara hemma och sjuk!
Nu ska jag se till att jag får i mig lite mat i alla fall.

Min duktiga fixarpappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar