25 september 2012

Löshoppning

Här är en film på Sammy från dagens löshoppning. Vi hoppade alla hästarna idag och de tycker det är så roligt!
När vi löshoppar är vi inte ute efter att hoppa så högt eller så mycket som möjligt, utan att hästarna ska ha roligt, få röra sig utan ryttare och komma loss i kroppen när de får använda den på detta sätt.
När de tar varv efter varv utan att någon driver på tycker jag man får kvitto på att det uppskattas!
Brukar ni löshoppa era hästar?

Published with Blogger-droid v2.0.9

3 kommentarer:

  1. =) Det syns att Sammy tycker att detta är jätteskojigt. Jag brukar löshoppa Adele och Baron (Canela tycker faktiskt inte att det är kul tyvärr hon stressar bara upp sig och blir osäker. Annars hade hon behövt det för sin kropp) Nu var det länge sedan. tyvärr är vår ridbana lite liten men jag brukar ha som samma tanke som ni. Inte som motionsform eller att de ska hoppa högt utan lite gymnastik och ett roligt inslag. Både Adele och Baron har lite lätt att hetsa upp sig i löshoppningen och för dem är det viktigt att få reda på att de är duktiga, kan stanna när de vill och att det inte handlar om att springa så fort som möjligt....Adele ligger gärna som en sporthoj i kurvorna annars och brassar på allt vad hon kan...
    Kul med lite inspiration, detta (och mycket mer) vill jag göra så snart jag kommer hem från Västkusten...

    Kram/Karin K

    SvaraRadera
  2. Jag löshoppade min shettis idag, han tyckte också det var jätteroligt! Han sprang frivilligt in mot hindret hoppade vände och hoppade en gång till. Det är så roligt att se på när hästen gör något han/hon tycker är såpass roligt!

    SvaraRadera