20 mars 2013

Handhäst

I lördags tog jag för första gången med mig Exito som handhäst på en ridtur. Han har så mycket överskottsenergi och behöver få komma ut och springa han med och vad passar då bättre än att få följa med som handhäst när man bara är tre år? Det gick relativt bra och Sammy var mycket tålmodig med Exito som ville busa och gick och nafsade honom i sidan. Igår tog vi en tur med alla fyra hästarna, ett mycket effektivt sätt att motionera alla fyra hästarna samtidigt. Exito skötte sig mycket bättre än i lördags och var inte alls lika nafsig, utan koncentrerade sig mer på att titta var han gick än att bita Sammy. Jag hade tänkt motionera båda på samma sätt idag, men det blåser ännu mer storm och snöar på tvären så vi får se hur det blir med den saken!

Exito, jag och Sammy i lördags

Diablo, mamma och Melissa igår. Jag föredrog vädret i lördags..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar