27 mars 2013

Orden går åt till annat

Tänk, vad svårt det kan vara med motivationen ibland. Då talar jag om skrivandet. Ibland fullkomligt sprutar det ut ord ur mig och det kanske är vad det gör nu också, bara att det inte är just här det hamnar. Jag sitter nämligen och pluggar mig snurrig varje dag för tillfället och jag skulle gissa att jag får ur mig runt tusen ord per dag. Tänk att jag är färdigutbildad undersköterska om bara två månader! Med andra ord är det inte så konstigt att de inte räcker till när det kommer till att formulera sina hästfunderingar i ord.

Men funderingar har jag som vanligt och just nu rör de lusitanohästens speciella, men härliga, psyke, huruvida jag ska få tag på lusern som inte innehåller melass och att jag måste visa en fantastiskt hjälpsam vän hur hon ska ta hand om mina hästars hovar under nästa vecka - jag och mamma åker nämligen till Hällekis och Christofer Dahlgren med Diablo då! Mamma ska rida och jag ska agera hästskötare och insupa all kunskap jag bara kan under en härligt hästig vecka.

Christofer, mamma och Diablo senast jag var med till Hällekis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar