19 januari 2011

Hästar och kvällsjobb

Förmiddagen spenderades med mamma och hästarna, först åkte vi till Stigtomta Kvarn och köpte lusern, havre och kattmat, och sedan åkte vi hem igen och pysslade med hästarna. Idag var vi i hagen med alla tre och myste och lekte lite från marken.
Diablo fick börja träna på yoga, alltså att ta en godisbit under bakbenet, han förstod ganska snabbt vad det handlade om.
Melissa och mamma började med lite Parelli-tänk med the Friendly Game, mycket härligt att se! Melissa öppnade sig fort på ett ganska, för henne, nytt sätt! (Observera att jag är väldigt mycket nybörjare inom Parelli, och kan troligen inte svara på några frågor ang. detta. Jag provar mig fram med hittills goda resultat)
Sammy och jag myste lite, flyttade lite fram -och bakdel och gjorde lite yoga och andra småtrick.
Att inte kunna rida i halkan gör att jag ägnar mer tid åt att vara med hästarna på marken, vilket egentligen bara är bra! Har länge längtat efter att faktiskt lära mig mer av Parelli, och fortsätta med några fler av lekarna. Nu kanske jag kan ta mig tid att se även den andra filmen jag fick och komma vidare! Inget ont som inte för något gott med sig.

En ståtlig Diablo får pryda dagens inlägg!

3 kommentarer:

  1. Fin blogg och fina bilder!
    Har frågestund på bloggen, fråga gärna något!
    http://sandriey.blogg.se/2011/january/fragestund-1.html#comment

    SvaraRadera
  2. Av en slump kom jag in här på din blogg. Jättefina bilder och du verkar ha bra syn om det mesta inom hästlivet. Har själv börjat med AR för drygt ett år sen och är fast i det helt klart. Mycket sund träningsform för både häst och ryttare.

    SvaraRadera
  3. Inko:
    Vad kul att du hittat hit! Tack ska du ha :)
    Jag förstår vad du menar, när man väl upptäckt AR är det svårt att träna på något annat sätt igen!

    SvaraRadera