16 januari 2011

Lite energi äntligen!

Nu börjar jag äntligen komma igång igen efter sjukdom och de omställningar som varit senaste tiden. I helgen har jag varit hos bror min i Linköping och hälsat på och festat med hans vänner, välbehövligt!
I fredags red jag för första gången på några veckor, när det varit så mycket passade jag på att ge Sammy en längre sammanhängande vintervila. Han var så glad när vi äntligen spenderade lite tid ihop igen! Innan ridpasset lekte vi lite löst, och han var helt med på noterna och hoppade från sida till sida och sprang med mig. Sen red jag en liten stund och det gick helt okej för att vara första gången på så länge. Han hamnade lätt bakom lodplanet, som han har så lätt att göra, men det går över när han är igång igen.
Jag vill ha mer tid över till ponnyn min, just nu jobbar jag jättemycket, i veckan som kommer blir det 6 dagars jobb! Dock är det några kvällspass, så då hinner jag med hästarna ordentligt på dagen.

Kul förresten att det blev lite diskussion på inlägget om benlindor! Ska försöka klura ut lite fler intressanta inlägg och lägga upp. Några förslag på intressanta ämnen?

Nu vill jag ha vår och en ridbana så träningen kan sätta igång på riktigt!

2 kommentarer:

  1. Skriv om bett kanske? :) alltid lika omdiskuterat ämne :) eller om täcken, foder, barfotahästar eller nåt sånt :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det finns mycket ämnen bara man börjar fundera lite! Tack för tipsen :)

    SvaraRadera