7 januari 2010

Gårdagens träning

Alla våra hästar har viloperiod nu när det är så himla hårt och halt överallt. Jag kan inte hålla några ridlektioner heller då banan är frusen, tråkigt. :(
Men jag gör det bästa av situationen och har tagit upp trickträningen med Sammy igen och det går verkligen jättebra!

Det vi börjat träna är;
  • Bergsgeten
  • Kramas ----------->
  • Spansk skritt
Han gör verkligen framsteg, igår var tredje gången vi tränade och han förstod redan att han skulle vifta med båda frambenen i spanska skritten! Även bergsgeten går framåt, han klev längre in under sig än någon av de tidigare gångerna igår. Kramas tycker han är busenkelt och kul, det funkar t.o.m. utan godis.

1 kommentar:

  1. Hej Maja!
    Karin här som tränar för Anna och var hos er på Flättna i september med mitt bruna arabsto Canela. Roligt att läsa din blogg. Så mycket klokt och bra. Det är roligt att det finns fler människor som vågar använda förnuft, hjärna och framförallt hjärta. Kul att du tränar lite tick med Sammy. Jag har tänkt detsamma med Canela men vet inte riktigt var man ska börja. Är bra nu också när underlaget är som det är. Canela är väldigt stadig på foten men vill inte riskera att hon ska skada sig i halkan. Häromdagen stod hon och min valack Zadir och lekte som hingst föl i halgen. De bet och nafsades och gjorde små små levad liknande resningar, riktigt bus var det (de hade nog glömt bort att de är 16 & 17 år=))

    Hoppas på att få lite inspiration och tips på träning inom både AR och lite trick från din blogg.

    Ha det så bra!
    Karin

    SvaraRadera