6 september 2010

Flytten

Det blev ingen uppdatering igår, klockan hann bli mycket innan vi var klara. Alla hästarna gick super att köra, alla klev in så snällt i transporten. Väl framme med Sammy fick han gå i elevhagen tills vi kom tillbaka med Melissa, då släppte vi dem i stora hagen. När Diablo var hämtad gjorde han dem sällskap. Efter ett tag märkte jag att Sammy betedde sig lite konstigt, så jag hämtade honom. Han andades fort och ansträngt och ville inte äta någonting. Han hade ingen förhöjd puls, så vi gissade på magknip. Jag promenerade med honom en timme medan mamma och pappa klippte och krattade upp gräset i hagen. (Ytan med gräs är inte alls stor, men Sammy som varit där längst hade hunnit vräka i sig en del.) Efter en tids promenerande andades han mycket lugnare och jag vågade släppa ut honom i hagen igen. Jag höll vakt ett bra tag, och efter bara en liten stund betedde han sig som vanligt och började äta lite smått igen. Skönt!
För övrigt håller hästarna på att anpassa sig, de är fortfarande ganska fundersamma, men verkar vänja sig ganska fort :)

Här kommer en liten bildbomb från flytten:

Mamma kopplar på transporten innan avfärd

Sammy var först ut

Framme på Jäder!

Vi gick och hälsade på Pontus

Jag visade Sammy elevhagen innan jag släppte honom

Efter att vi hämtat Melissa och visat henne
och Sammy stora hagen, så släppte vi dem där

Mira såg till att alla skötte sig

Casper kom och hjälpte till

Mums!

Det blev Diablos tur

Framme! Har ni sett vad ljus han har blivit?

Pållarna i morse

Frukost!

1 kommentar:

  1. Härliga bilder, det kommer nog bli jättebra. Fint ni har det!

    SvaraRadera