12 september 2010

Hundra gånger bättre

Idag hade jag och Sammy ett mycket bättre samarbete som rubriken skvallrar om. Jag red ett pass vid lunchtid, och jobbade lite från marken på kvällen. Ridpasset gick riktigt bra! Jag skrittade fram länge och Sammy var sådär härligt pigg och framåt. Sedan tog vi en galopp på en stubbåker innan vi gick till vår "ridbana" och red en stund. Han var riktigt lyhörd för mina hjälper och böjde sig samt fick med sig bröstkorgen för bara sittben och överskänkel i båda varven. Härlig känsla!
Han blir mer och mer sig själv för varje dag nu. Nu följer han mig så snällt, löst, igen. Har inte vågat gå med honom löst här tidigare då han inte haft sin uppmärksamhet på mig, men idag märkte jag att han var på en helt annan nivå!

Imorgon är det lite frisering av Herr Fluffponny som gäller, och så ska jag fortsätta skruva upp lite hängare här och var. Om jag hinner ska jag nog börja röja ur utrymmet där sadelkammaren ska vara också. Jag ser verkligen fram emot att inreda sadelkammaren när den är klar, sitter och letar inspiration och sparar i datorn. Har ni några snygga och smarta inrednings/förvaringstips för sadelkammaren?

Besöket på Kolmården var mysigt. Något jag uppskattade var att de hade lagt stor vikt vid miljöfrågor; på varje show vi var på pratade de om miljön och hur den påverkade
djuren på olika sätt.

Björn på Kolmården. De ser ju så himla mysiga
ut att man bara vill klappa och krama på dem!
(Men jag har en känsla av att det vore en dum idé..)

2 kommentarer:

  1. hmm lite bohemisk greja kanske, men jag har en täljd liten grantopp med kvistar att hänga diverse saker på. just nu hänger där bett lite huvudlag och annat. längs upp har jag borrat ett litet hål och fäst i en kedja som hänger i en krok i taket. praktisk och lite söt grej som man kan göra själv=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ser med andra ord ut som en "kräkla" eller "krekla" - en sån där medeltida/ålderdomlig visp som man snurrade mellan händerna? De är riktigt bra att hänga grejor på - det FINNS ju för all del att köpa såna i metall med 3-4 krokar som man hänger huvudlag i när man smörjer med mera - men jag tror ABSOLUT att det är finare med en grantopp! Smart idé!

      Radera