14 december 2012

Härlig dag i stallet

Idag har vi haft besök hos hästarna och det blev en härlig dag med massor av hästprat. Först kom Veronica som behandlade Melissa och Diablo med LIFE-system. Mer om det och om härliga, duktiga Veronica kan ni läsa här. Det är så roligt när hon är här och vi har alltid så bra samtal om allt mellan himmel och jord. För mig som läser till undersköterska men har en lite alternativ syn på det här hur man ska vårda människor så är det väldigt givande konversationer då hon besitter mycket kunskap om alternativa behandlingsmetoder.
Efter några timmar kom också Emmi från Team Barfotahovar och verkade lite, hon hade med sig en praktikant denna gång eftersom Elina fått en liten bebis. Alltid trevligt när de kommer på besök och vi får prata om hovar och hästar. Jag fick mycket beröm för min verkning vilket känns tryggt och lite stolt blir jag allt!
Vi stod ute i kylan i stallet i många timmar och jag blev ganska nedkyld trots full vintermundering för när jag kom in efter att ha jobbat Sammy från marken så frös jag och mådde illa, mindre trevligt..
Trots kylan gick det bra att jobba med Sammy. Jag fokuserar mycket på att han inte ska tappa sin innerhöft och/eller fara iväg med ytter bog när jag jobbar från marken. Jag tyckte det gick bra och han hade fin energi idag. I samlingsarbetet räcker det med att jag ställer mig i position och höjer spöt lite så vet han vad som gäller och börjar trampa och frusta med en gång. Det är härligt när energin kommer "gratis" och man kan jobba med att förfina arbetet utan att hästen saktar av eller tappar takt och tempo.

SötSammy vintern 2010.
Måste skaffa nya bilder känner jag, det blir bara arkivbilder här!
Imorgon ska vi förhoppningsvis iväg och rida i ridhus, något som var evigheter sen jag gjorde sist! Det beror på vädret, de har ju varnat för mycket snö och dåligt väglag, så vi får se hur det blir helt enkelt men jag håller tummarna för att vädret är på våran sida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar