6 december 2012

Nu är vintern här!

Sammy försvann i en snödriva idag. Nog för att han är liten men så korta ben har han inte!
Jag tycker det är mysigt med snö så länge det är några minusgrader, slask klarar jag mig utan!
Det är perfekt när det ligger ett lager snö på ridbanan också så att man kan jobba hästarna där. Pappa hann harva banan precis innan det frös på så den är alldeles slät dessutom, perfekt!
Har ni också fått ett härligt vinterlandskap där ni bor?

Published with Blogger-droid v2.0.9

5 kommentarer:

  1. Oja det är jättevackert här! :) Tänkte tolka nån dag om jag får tag i en pulka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad härligt! Tänk, att det har jag aldrig gjort. Sammy är lite bakskygg så jag har aldrig vågat prova. Kanske borde dra med mig mamma ut och prova med halvblodet, hon är snäll! :)

      Radera
    2. Ajdå! Jag hjälper ju till med en cool shettis som jag kör, så tänkte sätta mig bakom honom! Fast det är ont om pulkor i år xD

      Radera
  2. Filur och jag galopperade genom snödrivorna på ridbanan idag :) I helgen tänkte vi ge oss på drivorna i sommarhagen. Trots att han 10 år av sitt liv bott i nordens snörikaste land väcks hans skentendenser till liv när snön kommer så i början håller vi oss på inhägnat område :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter härligt! Haha, det är nog klokt, inga skenturer tack! :)

      Radera