15 februari 2013

Mor & dotter-dag

Äntligen var jag och mamma lediga samtidigt, vilket självklart resulterade i en heldag tillsammans ute hos hästarna.
Först fick jag hjälp med Sammy, som jag jobbade från marken idag. Vi gick igenom öppna, sluta och piruetter i skritt, början till sluta på longen i skritt och sluta och samling i trav. Det gick riktigt bra och jag fick lufta de funderingar jag haft senaste tiden och fick hjälp med sådant jag fastnat lite med. Bland annat fick jag klart för mig varför jag inte kommer vidare i arbetet med sluta på longen, det är nämligen så att jag backat ifrån Sammy för att göra volten större istället för att skicka ut honom i sluta på en större volt. Sånt är lätt att se utifrån men desto svårare att upptäcka hos sig själv.
Sedan red vi ut på Melissa och Diablo som fick sig en ordentlig skrittur, Diablo var alldeles svettig trots att vi bara skrittade! Det tar på krafterna att skritta på i ett friskt tempo i den djupa snön.

Utöver allt vi gjort ute hos hästarna så har vi även planerat vår hästvår lite. Bland annat kommer vi att bjuda in till öppna träningar där vi visar arbetet med Exitos inledande utbildning, mer om detta kan ni läsa HÄR. Vi har även planerat in en uppvisning i början av sommaren. Det är så härligt att vara två om arbetet med hästarna där vi kan hjälpa varandra och samarbeta på ett bra sätt.

Min fina mamma och hennes Melissa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar