1 december 2010

-21

Termometern visade på -21 grader när jag gick upp i morse. Utomhus alltså. Inne var det faktiskt hela 13,8 grader. Skönt...
Hästarna får vila när det är så här kallt, man känner ju själv hur jobbigt det är att andas i denna kyla, och då vill jag verkligen inte utsätta dem för att arbeta med de förutsättningarna. Rider ni i kylan? Eller har ni kanske till och med den lyx som ett ridhus innebär?

Däremot blir det härliga bilder ute i detta väder, och jag kan ju inte låta bli att leka med min nya kamera, och testa olika inställningar, så jag bjuder på lite bilder från i måndags, när det inte hunnit bli lika kallt:

Jag fotar numera med en Canon EOS 450D, och dessa bilder är tagna med objektivet EF 50/1,8 II från Canon.
Jag är ju fortfarande nybörjare på det här med fotografering med lite mer avancerad utrustning, men jag lär mig! Och oj vad kul det är!

Jag funderar förresten på att ha en liten frågestund här på bloggen, där ni alltså skulle kunna fråga allt ni funderar över gällande livet på gården, ridning, hästarna, utrustning eller vad helst ni kan komma på. Vore det kul?

1 kommentar:

  1. Åh ja kallt kallt kallt. Här är -25 (bara för att vara värr =) ) Nej mina pollar får vila när det är såhär kallt ute också. Det är lite väl kallt kan jag tycka faktiskt. Fungerar inte själv när det är såhär kallt, blir väldigt anfådd och konstig. Fina bilder, kul med nya kameran, då lär det säkert komma upp en hel del bilder här framöver. Sammy är så fin i sin vinterskrud=) Som en god liten nalle med vackra fina ögon. Vad skojig Diablos teckning är nu, ser ut som han har en mörk bläs=)

    SvaraRadera