14 december 2010

Svar

Jag har inte hunnit uppdatera på hela helgen, har jobbat både lördag och söndag och hade även en lång jobbdag igår, och varit helt slut när jag kommit hem. Men när jag varit borta har det ramlat in lite frågor i kommentarsfältet som jag tänkte svara på:

Hanna frågade: Jag blev tipsad och gjorde ett försök att beställa en sådan fårskinnsadel på en lokal hästbutik i våras, men det blev aldrig någon leverans. Har du med eller utan stöd på din? Jag rider en f.d. travare så jag gissar att det skulle underlätta med knästöd om jag beställer en sadel från Kaupre istället... men då blir det ju några hundralappar extra också.
Svar: Våran fårskinnssadel är utan knästöd, och jag tycker det fungerar utmärkt! Jag har inte provat den med knästöd så jag kan tyvärr inte säga om den ger ett bättre stöd.

Veronica frågade: 1: Hej! Jag undrar hur viktigt det är att rida med boots vid barfota? Jag har min barfota men har aldrig ridit med boots, visst blir det halt och ibland ömmar han. 2: I sommaras ömmade han en del på grusvägar så blir nog att köpa in boots då ist men räcker det med bara fram eller vad tycker ni?
Svar: 1: Jag använder bara boots när jag märker att hästen behöver det, till exempel om jag vet att jag kommer rida på ett underlag som hästen tycker är jobbigt, som grus eller liknande. På vintern har jag nästan aldrig det då snön är ett utmärkt underlag! Jag upplever sällan att det blir halkigt utan boots. 2: Jag har aldrig använt boots bak, och vet nästan ingen annan som gör det heller, så fram räcker alldeles säkert!

Therese frågade: Har ni provat brodda cavallo sportbooten? Den har ju tunnare sula så jag undrar hur det funkar.
Svar: Nej, sportbootsen förblir nog obroddade, mamma har ett par broddade cavallo simple boots som hon använder om det skulle vara halt underlag. Dock används de knappt vad jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar