15 januari 2013

Snökaos och verkning

Då var det dags igen! Snön öste ner när vi vaknade i morse och så fortsatte det hela dagen. Jag gav mig ut och skottade vid åttatiden ikväll, då det var uppehåll, men när jag kommit halvvägs började det snöa igen, så vi får väl se om allt snöat igen imorgon.
Vi har fått nära två decimeter, har ni fått lika mycket?

Idag verkade jag Exito för första gången sen han kom hit, eller i alla fall framhovarna, bakhovarna tar jag imorgon. Dels ville jag inte utmana ödet när det gick så bra med framhovarna, vi skyndar långsamt som sagt, och dels gjorde jag illa ryggen lite igår när jag bar en frysbox så den värkte redan efter två hovar. Exito är verkad enligt vildhästmodellen sedan han var ett år gammal så det behövs ingen rehabilitering i hans fall, något som är väldigt skönt för både hans och min del.

Sötnosen som föl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar