20 januari 2013

Solskensritt

Ännu en underbar vinterdag!
Jag och Sammy bestämde oss för att rida ut en sväng i det härliga vädret och det var en pigg och glad ponny som fick sträcka ut benen på fälten vill jag lova! Härligare känsla finns väl inte för varken häst eller ryttare?
Exito var lika duktig idag i hanteringen. Förhoppningsvis är det ingen tillfällighet, för han lyfte alla hovarna på första försöket idag också. Tidigare har han testat om det går att sparka benen framåt, kliva mot mig, frysa fast i marken och ja, de flesta varianter för att slippa ge mig hovarna. Tyvärr för hans del så har jag också lärt mig alla dessa knep efter otaliga duster med Diablo och har snabbt kunnat tillrättavisa honom. Jag har varit tydlig, konsekvent och tålmodig och knackat på benet när jag samtidigt sagt "hoven" varje dag i två veckor, och igår och idag verkade polletten ha trillat ner då han skötte sig exemplariskt.
Jag är så glad och tacksam över att jag har två så fina hästar, tänk vilka möjligheter jag har att utvecklas ihop med dem!

Nedan är en video på mina pojkar vid ihopsläppet, visst har Exito (och Sammy med för den delen) härliga gångarter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar