2 januari 2013

Gott Nytt År

Så var 2012 slut och 2013 har precis dragit igång. De närmsta dagarna kommer det ske en stor, positiv förändring i livet på gården, men mer om det i slutet av helgen!
Det gångna året har varit ett av de bästa på väldigt många år och på hästfronten har jag utvecklats väldigt mycket. Här kommer en summering av mitt 2012!

I januari satte jag mig i skolbänken igen och började studera till undersköterska, ett beslut jag inte ångrat och som gett mig ökad förståelse och kunskap om andra människor. Jag har nu en termin kvar innan jag är färdigutbildad, något jag längtar väldigt mycket efter!


Jag hade ingen sadel till Sammy en period, så jag red med en barbackapad en längre tid i början av året, men det gick bra det med!

Sedan förvandlades gården till en skridskobana och ridmöjligheterna blev en aning begränsade
Vi använde täckes- och torkrummet som sadelkammare under tiden...

...pappa började bygga den riktiga sadelkammaren!
Jag och Sammy åkte på kurs i Working Equitation vilket var jättekul!
Jag och mamma åkte till Christofer Dahlgren med Diablo där mamma tränade för honom i några dagar innan det var dags för kurs för Bent Branderup. Det var fem enormt lärorika dagar, även för mig som inte red och jag sög i mig all kunskap som en svamp!

Jag hittade äntligen en sadel som funkade riktigt bra på Sammy, en Star Trekk Espaniola!

Pappa jobbade på för att vi skulle få en fin sadelkammare och nu började den växa fram.


Jag började arbeta mer från marken och vid handen för att förfina grunderna och variera träningen

Mamma hade kurs hemma och jag och Sammy hade börjat leka med terre á terre

Samma kurs
Vi hade uppvisning på Vikbolandets Ryttarförening


Vi kunde äntligen flytta in i sadelkammaren!

Min sambo köpte sig äntligen en egen jänkare, här är samma dag som vi hämtade den. Den ser betydligt annorlunda ut nu!
Jag krockade min bil ganska illa.. Den har nu vandrat vidare och jag är ägare till en liten golf istället!
Ett härligt sto kom till oss för utbildning och stannade nästan en månad

Det blev dags för kurs hemma igen och jag red både Diablo och Sammy


Sammy hade kommit långt i arbetet med terre á terre och kunde vinkla sina bakben betydligt mer

Jag fyllde år och fick häst-gnuggisar av en kompis som tyckte de matchade mina andra tatueringar väldigt bra!


Sen kom snön och Sammy försvann i en snödriva


Sist men inte minst firade vi en härlig jul hemma hos mamma och pappa och denna bild får avsluta mitt år,
för den enda bild jag har från nyårsafton är på en gräsklippare som kört fast i snön...(?)


GOTT NYTT ÅR på er allihopa, jag önskar er alla ett härligt och hästigt 2013, det tänker jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar