9 november 2010

En ledig stund

Jag börjar med att be så mycket om ursäkt för den dåliga uppdateringen, det känns som det enda jag gör är att ta hand om hästarna, jobba, laga mat och sova. Inte mycket tid över till annat med andra ord.
Idag har det varit ordentligt snöoväder här, så det fick bli vila för Sammys del. Ridning kändes inte allt för lockande.

I förrgår var det många Nyköpingsbor som nåddes av ett sms som varnade för att "hästskäraren" var i farten igen - det är nämligen någon sjuk, vidrig människa som skurit ett antal hästar i underlivet den senaste tiden, i Nyköpingstrakten. Dock har jag fått veta att detta inte inträffat då smset skickades, utan det är någon som startat en sms-kedja med falska varningar. Hur konstigt är inte det också? Är inte folk nog oroliga för sina hästar ändå, utan att någon sprider falska rykten om att det hänt igen?
Nej fy, jag hoppas verkligen att de får tag i den som ligger bakom detta, så att man kan slippa oroa sig för sina egna hästar.

Jag har fått in några önskemål om vad jag ska skriva om här i bloggen, och jag ska försöka få ihop inlägg om alla sakerna i sinom tid. Kul att ni kommer med förslag, fortsätt gärna så!

Jag och Sammy förra vintern, jag hoppas på lite mindre snö i år..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar