4 november 2010

Hur underbart är det inte när..

..hästen man rider börjar frusta redan i det allra första skrittarbetet? För mig tyder det på en avslappnad och nöjd häst som arbetas korrekt.

Jag kan för övrigt meddela att Sammy redan går enormt mycket bättre i höger varv! Massagen och stretchingen har gjort underverk, och han som annars är ganska rädd om sin nacke står med sänkt huvud och bara njuter när jag knådar på.
Visste ni förresten att det finns spikmattor för nacken på hästar? Vår equiterapeut hade med sig en sådan som hon använde på Sammy sist hon behandlade honom. Mycket effektivt för att få igång cirkulationen.

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att det går bra :)
    kan du inte skriva ett inlägg om hur du gör när du masserar? med bilder?

    SvaraRadera
  2. Spikmatta för häst var definitivt något nytt. Men why not! Jag är ju beroende av min ;)

    Jättetrevlig blogg för övrigt!

    SvaraRadera
  3. Julia:
    Ja, jag hade heller aldrig sett det förut! Men om den kommer ut på marknaden för oss vanliga människor också ska jag definitivt införskaffa en. :) Tror hon sa att det ska komma för ryggen till hästar också, men de var under konstruktion vad jag förstod.
    Ja, man vet ju själv hur härligt det är att ligga på mattan!

    Tack så mycket :)
    /Maja

    SvaraRadera