14 november 2010

Toppenhelg

Den här helgen har varit riktigt lyckad, igår var det som sagt kurs hos Bråvikens Akademiska Ridsällskap, och idag har vi fått mycket gjort på gården.
På kursen igår var det mycket trevligt och inspirerande. Jag hjälpte till lite på teoripassen (som var longering och arbete vid handen) och fick sedan rida en tjusig PRE-valack efter lunch. Vi kom överens direkt och ridpasset gick riktigt bra! Han var avslappnad och fin och på slutet fick jag prova på lite piaff. Han är nämligen en mycket välskolad herre, då han tävlat höga klasser i dressyr nere i Spanien.

Ridningen på Sammy idag var mycket lyckad. Han var lösgjord och fin från första till sista stund och verkade riktigt nöjd han med. Min snälla pojkvän fotade lite under ridpasset, här är ett litet urval:


På väg in i en traversal

Lite samlings-tänk i skritt

Jag skickar Sammy framåt nedåt

Den här bilden är långt ifrån korrekt, men jag gillar att han börjar tänka rätt i samlingen/halva stegen. Han går i en trevlig form på hängande tygel och är på väg med bakbenet in mot tyngdpunkten.
Min sits är inte heller som den ska på denna bilden, benen är lite uppdragna och överlivet lite framåtlutat. Men som sagt, han är på rätt väg!


Lite galoppjobb som avslutning

2 kommentarer:

  1. Så fina bilder! Härligt med den rödgröna bakgrunden! Ser så avslappnat och samspelt ut!!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Ja han var riktigt avslappnad och lösgjord detta pass. :)

    SvaraRadera